[Τελευταία Ενημέρωση: 05.04.2017]
Αναλυτικό Πρόγραμμα Συνεδρίου σε pdf
ΩΡΑ | ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7 ΑΠΡΙΛΙΟΥ | ΣΑΒΒΑΤΟ 8 ΑΠΡΙΛΙΟΥ | ΚΥΡΙΑΚΗ 9 ΑΠΡΙΛΙΟΥ |
9:30 - 11:30 |
Εγγραφές / |
Παράλληλες |
Παράλληλες |
11:30 -12:00 | Διάλειμμα – Καφές | Διάλειμμα – Καφές | |
12:00 – 13:00 |
Κεντρική Ομιλία |
Παράλληλες |
|
13:00 - 14:00 |
Μεσημεριανό Διάλειμμα |
Συνέλευση μελών ΕΝΕΦΕΤ Δ7 / Μεσημεριανό διάλειμμα | |
14:00 – 14:30 | Κλείσιμο Συνεδρίου | ||
14:30 –15:00 |
Παράλληλες |
Παράλληλες |
|
15:00 –16:30 | |||
16:30 –17:00 | Διάλειμμα – Καφές | Διάλειμμα – Καφές | |
17:00 – 18:00 |
Κεντρική Ομιλία |
Κεντρική Ομιλία |
|
18:00 – 18:15 | Διάλειμμα | Διάλειμμα | |
18:15 - 20:15 |
Παράλληλες |
Συζήτηση σε ολομέλεια |
|
21:00 |
Δεξίωση Υποδοχής |
ΩΡΑ - ΑΙΘΟΥΣΑ |
|
9:30 –…. |
Εγγραφές |
10:00 - 10:30 ΑΙΘΟΥΣΑ Δ3 |
Έναρξη Συνεδρίου – Χαιρετισμοί Μουσικός πρόλογος από τους φοιτητές του ΠΤΔΕ Ρεθύμνου (διεύθυνση: Κ. Τριχάκη) |
10:30 – 11:00 ΑΙΘΟΥΣΑ Δ3 |
Θεατρικό δρώμενο από μαθητές του Πειραματικού Λυκείου Πανεπιστημίου Κρήτης (Ρέθυμνο): «Δυσανεξία στην τελειότητα»
Ε. Βογιατζή, Κ. Μπεϊκάκη, Γ. Πενθερουδάκης, Μ. Τσίγκρης
|
11:00 – 12:30 ΑΙΘΟΥΣΑ Δ3 |
Βράβευση: Δημήτρης Ψύλλος , διατελέσας καθηγητής ΠΤΔΕ, ΑΠΘ |
12:30 – 14:30 |
Μεσημεριανό Διάλειμμα / Υπαίθριες δραστηριότητες: 1. ΕΚΦΕ Χανίων: «Τα φυσικά του δρόμου ή διδάσκοντας φυσικές επιστήμες στον δρόμο» Δ. Μαρκογιαννάκης, Γ. Στυλιανακάκης, Ν. Αναστασάκης, Γ. Μαυροματάκης, Χ. Χαραλαμπίδης, Ν. Αρχοντάκη
2.Παρουσίαση Εκθεμάτων σε θέματα έρευνας αιχμής από μαθητές και Φοιτητές του ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Κρήτης |
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ3 7Α |
ΣΥΜΠΟΣΙΟ 1
|
ΘΕΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΙΧΜΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗ ΝΑΝΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Οργάνωση: Α . Σπύρτου – Δ. Σταύρου Συζητητής: Κ. Χαλκιά |
|
Επιστημονικές εξελίξεις στον τομέα της Νανοτεχνολογίας και η προοπτική της συμβολής των ερευνητικών κέντρων στη διδακτική των Φυσικών Επιστημών Ι. Καρατάσιος, Β. Κωνσταντούδης, Ι. Λαζάρου, Μ. Σανοπούλου, Χ. Τράπαλης, Κ. Τροχίδου |
|
Δράσεις γνωριμίας μαθητών με τη νανοτεχνολογία στο Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «Δημόκριτος» Δ. Βελεσιώτης, Ε. Αλμπάνης, Μ. Βλαχοπούλου, Γ. Παπαδημητρόπουλος, Ι. Λεοντής , Β. Γιαννέτα, Χ. Γεωργίου, Μ. Βερούτη, Κ. Γιαννακόπουλος |
|
Εφαρμογή Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας στο περιεχόμενο της Νανοεπιστήμης - Νανοτεχνολογίας: Αξιολόγηση της μάθησης πρωτοβάθμιων εκπαιδευτικών Λ. Μάνου, Α. Σπύρτου, Ε. Χατζηκρανιώτης, Π. Καριώτογλου |
|
Ανάπτυξη Διδακτικής Ενότητας Νανοτεχνολογίας μέσα στο πλαίσιο μιας Κοινότητας Μάθησης Γ. Σγουρός, Δ. Σταύρου |
|
Εκπαίδευση εκπαιδευτικών στην εφαρμογή διδακτικών ενοτήτων αντικειμένων σύγχρονης έρευνας με διαστάσεις της Υπεύθυνης Έρευνας και Καινοτομίας Α. Μιχαηλίδη, Δ. Σταύρου |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ1 Α |
ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ 1Α
|
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Προεδρείο: Μ. Καλαϊτζιδάκη, Α. Γαλάνη |
|
Η "Τυφλότητα απέναντι στα φυτά" ως μια σημαντική παράμετρος αντίληψης του φυσικού κόσμου: Βιβλιογραφική επισκόπηση και εκπαιδευτικές προεκτάσεις Α. Αμπράζης, Π. Παπαδοπούλου |
|
Εκπαιδεύοντας τους μαθητές να συμμετέχουν στον αστικό σχεδιασμό: Μια πιλοτική εφαρμογή επανασχεδιασμού της πλατείας Γ. Αγγέλου, Α. Γαλάνη, Ε. Μαυρικάκη |
|
Απόψεις πολιτών για την περιβαλλοντική αστική βιωσιμότητα στη Φλώρινα Ε. Καπίας, Γ. Μαλανδράκης |
|
Γνώσεις μαθητών Γυμνασίου σε ζητήματα υδάτων: Μελέτη περίπτωσης στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για την αειφόρο ανάπτυξη Ν. Τζαμπερής, Μ. Λελέκη |
|
Σχολικοί Λαχανόκηποι, Παιδική Συμμετοχή και Περιβαλλοντικός Εγγραμματισμός: Μια διερευνητική προσέγγιση Σ. Πέτρου, Κ. Κορφιάτης |
|
Ο τόπος και η θάλασσα: Σκέψεις και εμπειρίες από ένα πρόγραμμα ΠΕ Μ. Καλαϊτζιδάκη, Α. Φιλιππάκη |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ2 Α |
ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ 1Β
|
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ Φ.Ε (Ι) Προεδρείο: Δ. Βαβουγυιός, Α. Κουκά |
|
Οι δεξιότητες των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου να κρίνουν τα αποδεικτικά στοιχεία σε γραπτά επιχειρήματα Ε. Ταράλλη, Μ. Σκουμιός |
|
Η κατανόηση της διάλυσης της ζάχαρης στο νερό από τους μαθητές γυμνασίου και λυκείου Ε. Πράττα, Α. Κουκά |
|
Κατανόηση θερμικών φαινομένων σε καθημερινά πλαίσια από φοιτητές Φυσικού Γ. Στύλος, Κ. Κώτσης |
|
Στάσεις – ενεργειακή συμπεριφορά μαθητών/μαθητριών για την εξοικονόμηση ενέργειας Μ. Μπιμπούδη |
|
Διδακτική παρέμβαση για έννοιες του ηλεκτρομαγνητισμού σε παιδιά ΣΤ΄ Δημοτικού με μαθησιακές και άλλες δυσκολίες Ν. Γεκενίδου, Π. Παπαλεξόπουλος, Δ. Βαβουγυιός, Φ. Βλάχος |
|
Διδακτικές προσεγγίσεις εννοιών της Φυσικής Στοιχειωδών Σωματιδίων σε μαθητές Γυμνασίου Κ. Μακρυγιάννη, Γ. Αποστολάκης, Δ. Χατζηδάκη, Στ. Φύσκιλης, Ε. Φέγγου, Π. Παπαλεξόπουλος |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ2 Β |
ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ 1Γ
|
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Φ.Ε. Προεδρείο: Μ. Καλογιαννάκης, Β. Κόλλιας |
|
Διερευνητικό Εργαστήριο Φυσικής Α’ Γυμνασίου, με χρήση της στρατηγικής αναζήτησης στο διαδίκτυο “Ε.Β.Ρ.Η.Κ.Α." Δ. Σωτηρόπουλος |
|
Πραγματικό, εικονικό πείραμα ή συνδυασμός τους; Μια μελέτη περίπτωσης στη διδασκαλία του ηλεκτρικού κυκλώματος στην Ε΄ Δημοτικού Δ. Παντάζου, Μ. Καλογιαννάκης |
|
Ανάπτυξη λογισμικού ανεξαρτήτου πλατφόρμας για τη διδασκαλία διαδικασιών του μικρόκοσμου στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση Α. Δρόλαπας, Ουρ. Γκικοπούλου, Γ. Καλκάνης |
|
Ο Αρχιμήδης και η χρονομηχανή: Ένα ψηφιακό διδακτικό σενάριο εναλλακτικής πραγματικότητας με τη χρήση τεχνολογίας I-PAD Χ. Θεοδωροπούλου, Ι. Ψαρομήλιγκος, Σ. Ρετάλης |
|
Εντάσεις από τον Σχεδιασμό και την Ανάπτυξη ενός 3Δ Ψηφιακού Παιχνιδιού για τις Φάσεις της Σελήνης Ε. Μαθιουδάκη, Η. Καρασαββίδης, Β. Κόλλιας |
|
2DRAWCHEM: Σχεδιασμός και Ανάπτυξη ενός γνωστικού εργαλείου μοντελοποίησης συντακτικών τύπων Ν. Χαριστός, Β. Κουταλάς, Μ. Βλαχολιά, Κ. Σάλτα, Χ. Τζουγκράκη, Μ. Σιγάλας |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ2 Γ |
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ 1
|
ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Φ.Ε. Προεδρείο: Ν. Τσαγλιώτης |
|
Πρόγραμμα “Box of Experiments”. Πραγματοποίηση πειραμάτων φυσικών επιστημών με απλά υλικά με σκοπό τη μελέτη της ικανότητας κατανόησης φυσικών εννοιών από μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολείων της Ελλάδας και του εξωτερικού Ε. Κορακάκη, Μ. Μακρυδάκη, S . Zigon |
|
Διδακτική πρόταση για την ευθύγραμμη διάδοση, την ανάκλαση και την απορρόφηση του "φωτός" στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ειρ. Ματαλλιωτάκη |
|
Διδασκαλία της Φύσης των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Σχολείο Κ. Καράμπελας |
|
Μια καινοτόμος διδακτική παρέμβαση για την προώθηση δεξιοτήτων επιχειρηματολογίας στο πλαίσιο της κοινωνικο-επιστημονικής διερώτησης: το παράδειγμα των εμβολίων Α. Μπάιτελμαν, Θ. Λοΐζου -Γεωργίου |
|
Εναρμονίζοντας τις Χημικές Ενώσεις Γ. Ρούσσος, Ν. Μήλιος |
|
Παιχνίδια που πηγαινοέρχονται με λαστιχάκια, για τη διδασκαλία και μάθηση της ενέργειας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ν. Τσαγλιώτης |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ 2 |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1Α
|
Πειραματικές Μαρτυρίες της Χημείας στην Ερμηνεία του Φαινομένου της Ζωής Ε. Καπελώνη, Μ. Τσίγκρης |
17:00 – 18:00 ΑΙΘΟΥΣΑ Δ7
|
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ Προεδρείο: Δ. Σταύρου |
Understanding out-of-school learning processes in STEM disciplines - what appeal do science centers, exhibitions and student labs offer? Michael Komorek Institute of Physics, University of Oldenburg, Germany |
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ3 7Α |
ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ 2Α
|
Μάθηση Φυσικών Επιστημών σε Ερευνητικά Κέντρα και Μουσεία Επιστημών Οργανωτής : Δ. Σταύρου Συμμετέχοντες: Μ. Σιγάλας, Κ. Βορεάδου, Ι. Καρατάσιος, Εκπρόσωπος ΕΛΚΕΘΕ |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ1 Α |
ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ 2Β
|
Οι γιορτές, οι εκθέσεις, τα πανηγύρια, τα φεστιβάλ και οι μαθητικοί διαγωνισμοί των φυσικών επιστημών σε ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινότητα και στην κοινωνία Οργανωτές: Ν. Τσαγλιώτης, Δ. Μαρκογιαννάκης Συμμετέχοντες: Κ. Πλακίτση, Ν. Κ o λιός, Ε. Τσιτοπούλου-Χριστοδουλίδη, Δ. Κολιόπουλος |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ2 Α |
ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ 2Α
|
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ ΣΤΙΣ Φ.Ε. Προεδρείο: Κ. Σάλτα, Γ. Τσαπαρλής |
|
Προγράμματα σπουδών Χημείας: Ανάλυση του προσανατολισμού και δομικών στοιχείων Κ. Σάλτα |
|
Απεικόνιση γονιδιακών μοντέλων στα σχολικά εγχειρίδια βιολογίας: Το εγχειρίδιο της Γ' Γυμνασίου Α. Χρηστίδου, Π. Παπαδοπούλου |
|
Διδάσκοντας τη Φύση της Επιστήμης για την Πολιτειότητα: Ο Ρόλος της Ιστορίας και Φιλοσοφίας των Φυσικών Επιστημών Κ. Στεφανίδου |
|
Η έννοια της χημικής αντίδρασης στη γυμνασιακή χημεία Γ. Πανταζή, Γ. Τσαπαρλής |
|
Η Φυσική στην Α' Γυμνασίου - Έμφαση στην ενεργό συμμετοχή και τις πειραματικές δεξιότητες των μαθητών Δ. Ιμβριώτη, Δ. Αθανασιάδης |
|
Οι αναλογίες στα σχολικά εγχειρίδια της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη διδασκαλία της Φυσικής Η. Χαριτωνίδης, Κ. Κώτσης, Ε. Τσιούρη |
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ2 Β |
ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ 2Β
|
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ Φ.Ε (ΙΙ) Προεδρείο: Π. Παντίδος, Β. Τσελφές |
|
Το ανθρώπινο σώμα ως μέσο μεταφοράς της γνώσης: εφαρμογή για το φαινόμενο της σκιάς σε παιδιά προσχολικής ηλικίας Ε. Ηρακλειώτη, Π. Παντίδος, Μ. Μπιρμπίλη |
|
Εγκαταστάσεις (INSTALLATIONS): Μια καλλιτεχνική (ανα)παράσταση θεωρητικών ιδεών για το φως μέσω υλικών τεχνημάτων Δ. Γιαννουλάτου, Α. Παρούση, Β. Τσελφές |
|
Μετασχηματισμός εργαλείου για την αξιολόγηση των αντιλήψεων μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την παιδαγωγική γνώση περιεχομένου των εκπαιδευτικών τους στις Φυσικές Επιστήμες Α. Λυμνίδου, Α. Σοφιανίδης, Μ. Καλλέρη |
|
Διερεύνηση δυο μελετών περίπτωσης σχετικές με εξ αποστάσεως επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην περιοχή των ρευστών Α. Παρασκευάς, Α. Μολοχίδης, Δ. Ψύλλος |
|
Η συμβολή μιας διδακτικής παρέμβασης για την εξάτμιση και την υγροποίηση στη δομή των επιχειρημάτων των μαθητών Χ. Ανθούλας, Μ. Σκουμιός |
|
Η εξέλιξη μιας νηπιαγωγού ως αποτέλεσμα ενός προγράμματος επαγγελματικής ανάπτυξης Π. Δάρατζη, Α. Σπύρτου, Π. Παπαδοπούλου |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ2 Γ |
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ 2
|
ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Φ.Ε. Προεδρείο: Σ. Αναγνωστάκης, Μ. Τσίγκρης |
|
Οι φυσικές επιστήμες στα εκπαιδευτικά προγράμματα και στις δράσεις του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αρχανών – Ρούβα – Γουβών Ε. Δερμιτζάκη, Μ. Σφακιανάκη, Ε. Φανιουδάκη, Α. Μαρτιμιανάκη, Π. Μαυρογενίδου |
|
Θερινό Σχολείο Φυσικών Επιστημών με τίτλο «Ύλη, Ενέργεια και Ζωή». Μια πρώτη αποτίμηση Κ. Χαλκιαδάκης, Γ. Αναστασιάδης, Μ. Τσίγκρης |
|
Η περιβαλλοντική εκπαίδευση στο ΚΠΕ Ανωγείων: Μια εκπαιδευτική γέφυρα του σχολείου με την κοινωνία και το περιβάλλον της Ζ. Κεφαλογιάννη, Α. Δραμουντάνη, Ε. Δακανάλη, Ε. Καπετάνιου |
|
Η γνωριμία των μαθητών με τους μικροοργανισμούς μέσα από τις τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνιών (ΤΠΕ) Ε. Αργυρού, Ν. Μήλιος |
|
Δραστηριότητες ΦΕ με την χρήση Εκπαιδευτικής Ρομποτικής – Ηλεκτρομαγνητισμός Σ. Αναγνωστάκης |
ΑΙΘΟΥΣΑ 1 |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2Α
|
Εξοικείωση εκπαιδευτικών σε καινοτόμες προσεγγίσεις διδασκαλίας των φυσικών επιστημών, μέσα από πρακτικές που ενθαρρύνουν οι τέχνες ως δημιουργική διαδικασία Π. Στεργιόπουλος, Ι. Αλεξόπουλος, Σ. Σωτηρίου |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ 2 |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2Β
|
Ανακαλύπτοντας τις πολλαπλές πτυχές του λίθου Χ. Ρεκούμη, Μ. Καλογιαννάκης, Α. Χαρτσά, Α. Ρεκούμη, Δ. Πρωτόπαπας |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ 3 |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2Γ |
Μαθησιακά Αντικείμενα Προσομοίωσης και Οπτικοποίησης φυσικών φαινομένων της Κλασικής και Σύγχρονης Φυσικής για την Εκπαίδευση (και) μέσω διαδικτύου Ε. Καπότης, Π. Τσάκωνας, Δ. Γουσόπουλος |
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ3 7Α |
ΣΥΜΠΟΣΙΟ 3
|
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ STEAM ΣΕ ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ Οργάνωση : Κ. Πλακίτση Συζητητής : Κ. Ραβάνης |
|
Το κινούμενο σχέδιο στις Φυσικές Επιστήμες: μία πρόταση διδασκαλίας στις μικρές ηλικίες Ε. Κολοκούρη, Κ. Πλακίτση |
|
Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε θέματα διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών Ε. Νάννη, Κ. Πλακίτση |
|
Ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για τη Φύση των Φυσικών Επιστημών βασισμένο στην πλατφόρμα Moodle Π. Πήλιουρας, Ν. Κολιός, Ε. Σταμούλης, Ν. Τσαγλιώτης, Κ. Πλακίτση |
|
Περιβαλλοντικός Γραμματισμός: Σύγχρονες έρευνες και πρακτικές Ν. Γκουλγκούτη, Κ. Πλακίτση |
|
Γεφυρώνοντας τις Φυσικές Επιστήμες, τις Νέες Τεχνολογίες και την Κοινωνία στο Αειφόρο Νηπιαγωγείο Μ. Τοπολιάτη |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ |
ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ 3Α
|
ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ, ΜΟΝΤΕΛΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ Προεδρείο: Κ. Κωνσταντίνου, Α. Σπύρτου |
|
Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών Φ.Ε. ως προς τα Επιστημονικά Μοντέλα και τη Διδακτική τους Αξιοποίηση Ε. Βραγοτέρης, Δ. Ψύλλος |
Βελτιώνοντας τις δεξιότητες των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου να κρίνουν τις αιτιολογήσεις γραπτών επιχειρημάτων Μ. Σκουμιός |
|
Οι διεργασίες που ενεργοποιούν οι μαθητές και ενισχύουν τη διαδικασία της μοντελοποίησης Π. Καρνάου, Χ. Νικολάου, Κ. Κωνσταντίνου |
|
Ο ρόλος των αναλογιών στην κατανόηση αντιδιαισθητικών εξηγήσεων μέσα από επιστημονικά κείμενα Ειρ. Σκοπελίτη, Στ. Βοσνιάδου |
|
Σύγκριση επιχειρηματολογικού και διαλογικού περιβάλλοντος μάθησης στη διδασκαλία της Νευτώνειας μηχανικής στο γυμνάσιο Κ. Ναούμ, Β. Κόλλιας, Η. Καρασαββίδης |
|
Διδασκαλία της φύσης και του ρόλου των μοντέλων με έννοιες και φαινόμενα της Νανοεπιστήμης – Νανοτεχνολογίας στο Δημοτικό Σχολείο Α. Σπύρτου, Ε. Δαγρέ, Λ. Μάνου, Ε. Κωνσταντινίδου |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ2 Α |
ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ 3Β
|
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Φ.Ε. (ΙΙ) Προεδρείο: Γ. Ιωαννίδης, Ε. Χατζηκρανιώτης |
|
Χρήση των ασύρματων αισθητήρων MEMS σε πειράματα διδασκαλίας της Φυσικής Κ. Κώτσης, Δ. Μπολανάκης |
|
Προσομοίωση / Οπτικοποίηση των Κωνικών Τομών σε δύο και τρεις διαστάσεις κίνησης για την Εκπαίδευση μέσω διαδικτύου – Προτάσεις και Εφαρμογές Π. Τσάκωνας, Μ. Σαρρής, Ε. Βασιλείου, Β. Βισκαδουράκης, Χ. Χατζηχρήστος, Η. Νικολόπουλος |
|
Η αξιολόγηση ενός ειδικά σχεδιασμένου LMS για τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών σε μαθητές του δημοτικού σχολείου Δ. Γαρυφαλλίδου, Γ. Ιωαννίδης, Α. Σκέλλας |
|
Συνδέοντας τη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών με την Καθημερινή ζωή Σ. Σωτηρίου, Ε. Γιαλούρη |
|
Προσομοιώσεις σχεδιασμένες για την προώθηση της στρατηγικής ελέγχου των στρατηγικών Α. Μιχαλούδης, Ε. Χατζηκρανιώτης |
|
Η συλλογική (collective) και αναδυόμενη (emergent) συμπεριφορά των φυσικών συστημάτων, όπως διδάσκεται με τη βοήθεια του μοντέλου «Σμήνη Πουλιών» της NetLogo. Μία διδακτική ακολουθία Α. Χαλκίδης, Α. Γκιόλμας, Α. Στούμπα, Μ. Παπακωνσταντίνου, Z. Iqbal, Κ. Καραμάνος, Κ. Σκορδούλης |
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ2 Β |
ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ 3Γ
|
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Προεδρείο: Μ. Καλλέρη, Γ. Μαλανδράκης |
|
Ο σχεδιασμός διαθεματικών ενοτήτων για τον επιστημονικό γραμματισμό από εκπαιδευτικούς των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας Σ. Κόλλας, Κ. Χαλκιά |
|
Ρόλοι Συμμετοχής Εκπαιδευτικών σε Προγράμματα Επαγγελματικής Ανάπτυξης για τη Διερώτηση Μ. Ηρακλέους, Μ. Παπαευριπίδου, Ζ. Ζαχαρία |
|
Σχεδιασμός συστήματος αξιολόγησης για εκπαιδευτικούς φυσικών επιστημών βασισμένο στην Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου: Η ανάπτυξη και η πιλοτική εφαρμογή αξιολογητικής ρουμπρίκας Α. Σοφιανίδης, Μ. Καλλέρη |
|
Μπορεί τελικά να αποτυπωθεί και να αναπτυχθεί η Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου; Β. Γρηγορίου |
|
Παιδαγωγική Γνώση περιεχομένου (ΠΓΠ) των Φυσικών Επιστημών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Η περίπτωση της διδασκαλίας της τήξης και της πήξης στο Νηπιαγωγείο Ε. Τσέου |
|
Εκπαιδεύοντας μελλοντικούς εκπαιδευτικούς στo διδακτικό σχεδιασμό για την αξιοποίηση μη τυπικών περιβαλλόντων μάθησης στη Μελέτη Περιβάλλοντος Ε. Αντωνιάδου, Γ. Μαλανδράκης |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ2 Γ |
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ 3 |
ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Φ.Ε. Προεδρείο: Αθ. Βελέντζας, Α. Μανδρίκας |
|
Συνεργασία Γ/θμιας, Β/θμιας και Α/θμιας εκπαίδευσης για την εφαρμογή θεμάτων έρευνας αιχμής στη σχολική πράξη Α. Μιχαηλίδη, Δ. Σταύρου |
|
Διδάσκοντας θέματα έρευνας αιχμής των Φυσικών Επιστημών στην Α/θμια Εκπαίδευση Α. Μανδρίκας, Κ. Γκιώνης, Σ. Κακάτση, Τ. Καλπίδου, Ρ. Καρατζόγλου, Μ. Κορδώνιας, Α. Κουφάκη, Β. Λάζαρη, Μ. Μηλιώνη, Β. Παπακώστα, Φ. Σδρόλια |
|
Διάχυση της γνώσης από μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τεχνολογίες αιχμής μέσω εκθεμάτων Αθ. Βελέντζας, Α. Ευαγγελοπούλου, Α. Καμπούρη, Σ. Καράμπελα, Π. Λυκούση, Α. Μπέρτσος, Κ. Στεφανίδου |
|
Κατασκευή εκθεμάτων σε θέματα έρευνας αιχμής από μαθητές διαφορετικών τύπων σχολείων Κ. Δημητριάδη, Γ. Βίγλης, Κ. Γιαννακουδάκη, Β. Δημόπουλος, Χ. Μάντζιος, Κ. Χαλκιαδάκης |
Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες στο Γυμνάσιο και Λύκειο μέσα από θέματα έρευνας αιχμής και κατασκευή Εκθεμάτων Α. Μαργαρίτης, Μ. Ελευθερίου, Α. Μπάκου, Μ. Πανοπούλου, Ι. Χατζηδάκης, Γ. Χατζησάββας |
|
Θέματα έρευνας αιχμής εμπνέουν δημιουργίες μαθητών Κ. Σάλτα, Α. Ευαγγελοπούλου, Ι. Καραχάλιου, Μ. Κωνσταντογιάννη, Ε. Μελανίτου, Π. Σιφνιώτη, Φ. Χάλαρη, Κ. Χαρίτος |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ 1 |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3Α |
Κατασκευή «Φασαριόμετρου» Ν. Φανουράκης, Ε. Φανουράκη |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ 2 |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3Β |
Περί φυτών Μ. Καλαϊτζιδάκη |
12:00-13:00 ΑΙΘΟΥΣΑ Δ7 |
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ Προεδρείο: Μ. Καλαϊτζιδάκη |
«Ήπιος Περιβαλλοντισμός», Παιδική Ενδυνάμωση και Συμμετοχή στα Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: Ερευνητικά Ευρήματα και Κατευθύνσεις για την Έρευνα και Παιδαγωγική Πρακτική
Κωνσταντίνος Κορφιάτης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, Πανεπιστήμιο Κύπρου |
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ3 7Α |
ΣΥΜΠΟΣΙΟ 4
|
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ - ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ: ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ Οργανωτές: Π. Καριώτογλου, Δ. Ψύλλος Συζητητής: Β. Τσελφές |
|
Ζητήματα σχεδιασμού και ανάπτυξης των Διδακτικών Μαθησιακών Ακολουθιών στην περιοχή των Φυσικών Επιστημών Δ. Ψύλλος, Π. Καριώτογλου |
|
Μελέτη επαναληπτικά εξελισσόμενης Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας για την θερμική αγωγιμότητα των υλικών Δ. Ψύλλος, Α. Μολοχίδης |
|
Η διαδικασία βελτίωσης µιας Διδακτικής Μαθησιακής Σειράς για την εισαγωγή στοιχείων της διερευνητικής μεθόδου: η πυκνότητα ως ιδιότητα των υλικών, στα φαινόμενα πλεύσης και βύθισης Τ. Ζουπίδης, Α. Σπύρτου, Γ. Μαλανδράκης, Π. Καριώτογλου |
|
Ανάπτυξη και εφαρμογή μιας κυκλικής διαδικασίας μοντελοποίησης: Η προσαρμογή και ο επανασχεδιασμός μιας διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας για τις οπτικές ιδιότητες των υλικών |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ1 Α |
ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ 4Α
|
ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΙ ΜΑΘΗΤΩΝ / ΦΟΙΤΗΤΩΝ Προεδρείο: Δ. Κολιόπουλος, Ε. Μαυρικάκη |
|
Διερεύνηση των αντιλήψεων και διαδικασιών μάθησης φοιτητών Τμήματος Χημείας ως προς τη σχέση δομής – χρώματος χημικών ενώσεων Ε. Βαρδαλαχάκη, Δ. Σταύρου |
|
Οι νοητικές παραστάσεις των μαθητών της Β' Λυκείου για την αδιαβατική συμπίεση Κ. Μέλη, Δ. Κολιόπουλος, Κ. Λαβίδας, Γ. Παπαλεξίου |
|
Διερεύνηση των Εναλλακτικών Ιδεών Φοιτητών με Αναπηρία Όρασης σε Βασικές Έννοιες Μηχανικής Ο. Μαλεζά, Β. Αργυρόπουλος, Δ. Βαβουγυιός |
|
Εννοιολογήσεις μαθητών και μαθητριών Στ΄ τάξης για την ευθύγραμμη διάδοση του φωτός και τις αναλογίες Γ. Μπαμπάτσικου, Β. Μπακάλη, Στ. Ασημόπουλος, Τ. Τριανταφυλλίδης |
|
Εναλλακτικές ιδέες των μαθητών του Γυμνασίου για τη διαφοροποίηση των κυττάρων Π. Αλεξόπουλος, Α. Κουκά, Ε. Μαυρικάκη, Ντ. Γαλανοπούλου |
|
Επιστημολογικές πεποιθήσεις σχετικές με τη Χημεία μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου |
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ2 Α |
ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ 4Β
|
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Φ.Ε. (ΙΙΙ) Προεδρείο: Γ. Καλκάνης, Μ. Σιγάλας |
|
H Επίδραση ενός Υποστηρικτικού Εργαλείου Δημιουργίας Γραφικών Παραστάσεων στις Γνώσεις Περιεχομένου και Δεξιότητες Διερώτησης Μαθητών Λυκείου όταν Εργάζονται σε ένα Τεχνολογικά Υποστηριζόμενο Μαθησιακό Περιβάλλον Διερώτησης στις Φυσικές Επιστήμες Ν. Ξενοφώντος, Ζ. Ζαχαρία, Τ. Χοβαρδάς |
|
Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες σε παιδιά προσχολικής ηλικίας με το ScratchJr Μ. Καλογιαννάκης, Σ. Παπαδάκης |
|
Ο βαθμός ένταξης του συστήματος συγχρονικής λήψης και απεικόνισης (MULTILOG) στο σχολικό εργαστήριο ΦΕ. Έρευνα, προβληματισμοί,προτάσεις Σ. Ντούλας, Θ. Νίκας |
|
Εισάγοντας την Αρχή της Αβεβαιότητας σε μαθητές λυκείου μέσω απλών μαθηματικών σχέσεων και με τη χρήση αυτοσχέδιου αλληλεπιδραστικού λογισμικού Αθ. Καπόγιαννης, Ε. Καπότης, Γ. Καλκάνης |
|
Πειράματα Φυσικής - Χημείας με Εκπαιδευτική Ρομποτική και Μικροϋπολογιστικά Συστήματα Σ. Αναγνωστάκης, Δ. Σταύρου |
|
Εφαρμογή Τεχνικών Οφθαλμικών Καταγραφών για τη Μελέτη Χειρισμού και Επεξεργασίας της Πληροφορίας από Χρήστες Πολυαναπαραστασιακού Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος με Αντικείμενο τις Προβολές Fischer & Newman Β. Κουταλάς, Π. Κατικαρίδου, Ν. Χαριστός, Μ. Σιγάλας |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ2 Β |
ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ 4Γ |
ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΚΟΙ, ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Φ.Ε. Προεδρείο: Β. Σπηλιωτοπούλου, Κ. Χαλκιά |
|
Διερεύνηση κινήτρων μάθησης Χημείας και Φυσικής μεταξύ φοιτητών Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δ. Κουλουγλιώτης, Κ. Σάλτα |
|
Η επίδραση του φύλου στον επιστημονικό εγγραμματισμό Γ. Καράογλου, Κ. Κώτσης |
|
Παράγοντες που επιδρούν στην πιθανότητα μελλοντικής απασχόλησης ενός/ μιας μαθητή/μαθήτριας σε επαγγέλματα σχετικά με τις Φυσικές Επιστήμες. Η περίπτωση της υποβαθμισμένης περιοχής του Ταύρου. Αικ. Γεωργακούδη, Κ. Χαλκιά |
Αντιλαμβανόμενη αυτο-αποτελεσματικότητα και εσωτερικά κίνητρα των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ως προς τη διδασκαλία του μαθήματος της Φυσικής Ε. Ξαφάκος, Λ. Παπαδήμας, Χ. Μπαντάνης, Α. Μπέκα, Α. Μαράτος |
|
Η φύση του Επιστημονικού Γραμματισμού Στ. Οικονόμου |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ 2 |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4Α |
Η χρήση αισθητήρων σε έξυπνες κινητές συσκευές στο σχολικό εργαστήριο της Φυσικής. Παραδείγματα εφαρμογής Αθ. Βελέντζας, Α. Κατέρης, Π. Λάζος, Π. Τζαμαλής, Σ. Τσούκος |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ 3 |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4Β
|
Διδασκαλία Προγραμματισμού μέσω Φυσικής - Διδασκαλία Φυσικής μέσω Προγραμματισμού. Μία διδακτική προσέγγιση για την Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών Π. Τσάκωνας, Μ. Σαρρής, Ν. Παπαδάκης |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ 4
|
ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ (ΠΟΣΤΕΡ) |
ΣΥΝΕΔΡΙΑ 1 Προεδρείο: Α. Σπύρτου – Δ. Σταύρου |
|
Η έννοια της ταχύτητας στο νηπιαγωγείο αξιοποιώντας το Sphero Μ. Ιωάννου, Θ. Μπράτιτσης, Α. Σπύρτου |
|
Διδασκαλία φυσικών επιστημών μέσω εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας (AUGMENTED REALITY CONTECT WITH ENTITI CREATOR): Ο κύκλος του νερού Π. Μπαρδανίκα, Θ. Μπράτιτσης |
|
Διερεύνηση του βαθμού επίτευξης στόχων της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ν. Μήλιος, Δ. Σταμπάκη-Χατζηπαναγιώτη |
|
Solanum tuberosum και διδασκαλία Φυσικών Επιστημών Ε. Αργυρού |
|
Οι κοινότητες μάθησης σχεδιάζουν και υλοποιούν εκπαιδευτικές καινοτομίες στις Φυσικές Επιστήμες: Εισγωγή της Νανοεπιστήμης - Νανοτεχνολογίας στο Δημοτικό Σχολείο Ν. Μαντρατζής, Υ. Μπάρα, Μ. Πετσίβα, Ε. Σερμπίνη, Λ. Μάνου, Α. Σπύρτου |
|
Εισαγωγή της Νανοεπιστήμης-Νανοτεχνολογίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Συγκριτική μελέτη τριών μαθησιακών ακολουθιών ως προς το περιεχόμενο Π. Κίζος, Ε. Κωνσταντινίδου, Ο. Μακαρίου, Γ. Πέικος, Α. Σπύρτου |
|
"Όταν η Χιονάτη βρέθηκε στο Νανόκοσμο": Πιλοτική εφαρμογή στοιχείων της Νανοτεχνολογίας στο Νηπιαγωγείο Μ. Τζιώλη, Α. Σπύρτου |
Η εισαγωγή των φαινομένων της κλίμακας του Νάνο στο Δημοτικό Σχολείο: Η περίπτωση της σαύρας GECKO Κ. Σακελλάρη, Λ. Μάνου |
Φεστιβάλ Φυσικών Επιστημών και Τεχνολογίας: Δραστηριότητες για το φαινόμενο του Λωτού στην Α/θμια εκπαίδευση στο πλαίσιο μιας κοινότητας μάθησης Γ. Τζίμα, Γ. Πέικος |
Οι ιδέες των μαθητών δημοτικού σχολείου για φαινόμενα της φύσης στην κλίμακα του Νάνο:Το φαινόμενο του Λωτού και της σαύρας Gecko Δ. Αλεξίου, Λ. Μάνου, Γ. Πέικος |
Ανάπτυξη και εφαρμογή διδακτικών ενοτήτων έρευνας αιχμής και Υπεύθυνης Έρευνας και καινοτομίας Α. Μιχαηλίδη, Γ. Σγουρός, Αθ. Βελέντζας, Κ. Δημητριάδη, Α. Μανδρίκας, Α. Μαργαρίτης, Κ. Σάλτα, Δ. Σταύρου |
17:00 –18:00 ΑΙΘΟΥΣΑ Δ7 |
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ Προεδρείο: Γ. Τσαπαρλής |
Learning science through contemporary research and the integration of Responsible Research and Innovation (RRI) in science education
Ron Blonder Department of Science Teaching, Weizmann Institute of Science Rehovot, Israel
|
18:15 – 20:15 ΑΙΘΟΥΣΑ Δ7 |
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΕ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ |
Το παρόν και το μέλλον της Διδακτικής των Φ.Ε. σε Πανελλήνιο και Διεθνές επίπεδο Οργάνωση: ΕΝΕΦΕΤ (Προεδρείο: Δ. Σταύρου, Χ. Τζουγκράκη) Κ. Αθανασίου, Κ. Κωνσταντίνου, Κ. Χαλκιά, Δ. Ψύλλος |
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ3 7Α |
ΣΥΜΠΟΣΙΟ 5
|
ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ: ΠΤΥΧΕΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Οργανωτές: Π. Καριώτογλου, Α. Σπύρτου Συζητητής: Β. Τσελφές |
|
Εκπαίδευση και Επαγγελματική Μάθηση Νηπιαγωγών στις Φυσικές Επιστήμες: διαδικασίες τροποποίησης/αλλαγής των εκπαιδευτικών πεποιθήσεων και πρακτικών Π. Παπαδοπούλου, Σ. Αυγητίδου |
|
Αξιολόγηση προγράμματος εκπαίδευσης πρωτοβάθμιων εκπαιδευτικών: Η εξέλιξη όψεων της ΠΓΠ που αφορούν την διερευνητική διδασκαλία-μάθηση Μ. Χαϊτίδου, Α. Σπύρτου |
|
Συμβολή των προγραμμάτων επαγγελματικής ανάπτυξης στη διεύρυνση των απόψεων και πρακτικών εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας στις σύγχρονες τάσεις των Φυσικών Επιστημών Αικ. Γκιγκοπούλου, Γ. Μαλανδράκης, Π. Καριώτογλου |
|
Ενίσχυση των διερευνητικών πρακτικών των εκπαιδευτικών μέσω προγράμματος επαγγελματικής ανάπτυξης Χ. Τσαλίκη, Γ. Μαλανδράκης, Π. Παπαδοπούλου, Π. Καριώτογλου |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ1 Α |
ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ 5Α
|
ΑΤΥΠΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ Φ.Ε. Προεδρείο: Τ. Ζουπίδης, Κ. Κώτσης |
|
Εναλλακτικές ιδέες σε έννοιες των Φυσικών Επιστημών από τα παραμύθια του CHARLES PERRAULT Δ. Καζαντζίδου, Κ. Κώτσης |
|
Μια σχολική επίσκεψη σε ένα τεχνοεπιστημονικό μουσείο ως εργαλείο εννοιολογικής αλλαγής Τ. Ζουπίδης, Μ. Καρνέζου |
|
Αναπαριστώντας τις έννοιες φυσικών επιστημών με αθλητικές δραστηριότητες στο Δημοτικό Σχολείο Γ. Κυριάκου, Φ. Σέρογλου |
|
Αναγνωρίζοντας Διαφορετικές Οπτικές στον Κοινωνικό και Φυσικό Κόσμο: Ένα Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Ν. Κυριακοπούλου, Στ. Βοσνιάδου |
|
Διερευνώντας τη σχέση μεταξύ επιστημολογικών πεποιθήσεων και ηθικής ευαισθησίας υποψήφιων δασκάλων στο πλαίσιο διαχείρισης κοινωνικοεπιστημονικών ζητημάτων Α. Μπάιτελμαν |
|
Ανάπτυξη επιστημονικών εκθεμάτων που αφορούν κοινωνικο-επιστημονικά ζητήματα από μαθητές και φοιτητές Α. Κοκολάκη, Α. Μιχαηλίδη, Δ. Σταύρου |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ2 Α |
ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ 5Β
|
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Προεδρείο: Π. Τσάκωνας, Ν. Χαριστός |
|
Η εναλλαγή διαφορετικών τύπων πειραματικών περιβαλλόντων ως αποτελεσματική μέθοδος διδασκαλίας. Μελέτη περίπτωσης Χ. Τσιχουρίδης, Δ. Βαβουγυιός, Γ. Ιωαννίδης |
|
Εισάγοντας μαθητές Γυμνασίου σε πειραματικές διερευνητικές δραστηριότητες Ε. Χατζηκρανιώτης, Α. Μολοχίδης |
|
Διερεύνηση της ικανότητας μαθητών να μεταφράζουν χημικές αναπαραστάσεις για την έννοια της «χημικής αντίδρασης». Β.Γκίτζια, Κ.Σάλτα, Χ.Τζουγκράκη |
|
Ο Λυκειακός πειραματισμός (;) στη φυσική - Διαπιστώσεις και προτάσεις Ουρ. Γκικοπούλου, Π. Τσάκωνας, Γ. Καλκάνης, Γ. Τόμπρας |
|
Μια Μίκρο-Εφαρμογή Επαγγελματικής Κοινότητας Μάθησης: Έρευνα Δράσης και με Μάθηση με Διερώτηση στη Χημεία A΄ Λυκείου Γ. Πολυζώης, Δ. Βαμνιές |
|
Πόσο έγκυρα είναι τα συμπεράσματα όταν η ανάλυση των πειραματικών δεδομένων περιορίζεται απλά σε έλεγχο θεωρητικών υποθέσεων με χρήση απλών στατιστικών συναρτήσεων; Γ. Ιωαννίδης |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ2 Β |
ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ 5Γ
|
ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Φ.Ε. Προεδρείο: Ζ. Ζαχαρία, Γ. Παπαγεωργίου |
|
Η εξέλιξη στο συλλογισμό των παιδιών προσχολικής ηλικίας μέσα από την συνέργεια διαφορετικών σημειωτικών συστημάτων: Η περίπτωση των ηφαιστείων Μ. Χαχλιουτάκη, Π. Παντίδος, Μ. Καμπεζά |
|
Διδακτική προσέγγιση των κινήσεων του συστήματος Ήλιος-Γη-Σελήνη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ι. Σταράκης, Κ. Χαλκιά |
|
Διερεύνηση των νοητικών μοντέλων: Οι αντιλήψεις μαθητών του Δημοτικού για τη Γη Γ. Βαϊοπούλου, Γ. Παπαγεωργίου |
|
Οι οπτικοποιήσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Ποια η χρησιμότητα και η αξία τους για την κατανόηση εννοιών αστρονομίας σε παιδιά ηλικίας 5 και 9 χρονών Μ. Κανελλίδου, Ζ. Ζαχαρία |
|
Διδακτική παρέμβαση για το φαινόμενο των εποχών σε μαθητές με Mαθησιακές Δυσκολίες Α. Λεούση, Π. Παπαλεξόπουλος, Δ. Βαβουγυιός, Σ. Τζιβινίκου
|
|
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ2 Γ |
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ 5
|
ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Προεδρείο: M . Πατρινόπουλος, Σ. Σωτηρίου |
|
Μελέτη μηχανικών ταλαντώσεων με το σύστημα συγχρονικής λήψης και απεικόνισης (MULTILOG) και το μικροελεγκτή ARDUINO Στ. Ντούλας, Θ. Νίκας |
|
Ο κήπος των ονείρων μας – Μία δημιουργική εισαγωγή στις φυσικές επιστήμες για το νηπιαγωγείο Σ. Σωτηρίου, Κ. Καλκαντάρα, Μ. Σπάτουλα, Κ. Στάθη, Γ. Νατσίκου, Α. Τσούτσια, Μ. Αγγελάκου |
|
ΕΛεΦυΣ – Εικονογραφημένο Λεξικό Φυσικής για το Σχολείο Ι. Λεύκος, Μ. Μητσιάκη |
|
«Έχει ο καιρός γυρίσματα»: Μια διαθεματική προσέγγιση STEM στη Β΄ Δημοτικού Π. Σιφνιώτη, Β. Φρούντζα, Ε. Καστάνη, Φ. Χάλαρη, Α. Βλάχου, Κ. Κουτσαφτούλη, Α. Λιάγκουρα, Ε. Καρανάνα, Π. Σκανδάλη Πούλου, Α. Περτέση, Κ. Σωτηρόπουλος, Θ. Απαρτόγλου, Ε. Σπηλιοπούλου, Σ. Χαραλαμποπούλου, Β. Παπακωνσταντίνου |
|
Όμιλοι επιστημών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Μελέτη περίπτωσης του 26ου & 29ου ΔΣ Αχαρνών Μ. Πατρινόπουλος, Χ. Κεφαλής |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ 1 |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5Α
|
Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες με τη χρήση Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Μικροϋπολογιστικών Συστημάτων Οργανωτές: Δ. Σταύρου, Σ. Αναγνωστάκης, Ν. Χανιωτάκης Συμμετέχοντες: Α. Μιχαηλίδη, Α. Κοκολάκη, Α. Νιπυράκης, Δ. Χοκούρογλου, Γ. Ηλιάκη, Μ. Καλατζαντωνάκης, Μ. Μαρκάκη, Π. Παπαδάκης, Μ. Χαιρέτης, Σ. Σταυγιαννουδάκης, Ι. Νικολάου, Μ. Χανιωτάκης |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ 2 |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5Β
|
Εργαστήριο καινοτόμου διδακτικής επιστήμης και μηχανικής του κέντρου για χαρισματικά-ταλαντούχα παιδιά (CTY GREECE) Α. Χρυσός, Κ. Αντωνιάδου, Π. Χατζησταυρίδης, Γ. Τσουλφά, Χ. Σαμαρά |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ 3 |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5Γ
|
Διδασκαλία εννοιών πολυπλοκότητας στη φύση με χρήση μοντέλων στο πολυπρακτορικό περιβάλλον προσομοιώσεων της NetLogo Α. Χαλκίδης, Α. Γκιόλμας, Α. Στούμπα, Μ. Κονταξή, Κ. Σκορδούλης |
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ3 7Α |
ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ 6
|
Επαναπροσδιορίζοντας τα Προγράμματα Σπουδών για τις Φυσικές Επιστήμες στην υποχρεωτική εκπαίδευση Οργανώτριες: Κ. Πλακίτση, Α. Σπύρτου Συμμετέχοντες: Κ. Ραβάνης, Κ. Πλακίτση, Α. Σπύρτου, Μ. Καλογιαννάκης, Ε. Σταμούλης, Ν. Κολιός, Τ. Ζουπίδης, Π. Πήλιουρας, Ν. Τσαγλιώτης, Εκπρόσωπος Ι.Ε.Π. |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ1 Α |
ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ 6Α
|
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ Φ.Ε. Προεδρείο: Στ. Ασημόπουλος, Π. Παπαδοπούλου |
|
Σχεδιασμός, Ανάπτυξη, Εφαρμογή και Αξιολόγηση μιας μαθησιακής ακολουθίας για τη διδασκαλία της εξελικτικής θεωρίας σε μαθητές Ε. Ελματζίδου, Π. Παπαδοπούλου |
|
Γνωστικά αποτελέσματα από την εφαρμογή συνθετικών ομαδικών εργασιών σε ένα πρότυπο γυμνάσιο: η περίπτωση της πυρηνικής ενέργειας Γ. Τσαπαρλής, Σ. Χαρτζάβαλος, Β. Βλάχα, Κ. Μαλάμου, Ι. Νείλα, Χ. Παντούλα |
|
Ερμηνεία της έννοιας της εντροπίας μέσω ενός μικροσκοπικού μοντέλου και της έννοιας του αριθμού των μικροκαταστάσεων Β. Μπακάλη, Γ. Μπαμπάτσικου, Στ. Ασημόπουλος |
|
Εκπαιδευτική εφαρμογή και αξιολόγηση πρωτότυπων πειραματισμών και προσομοιώσεων για την διδασκαλία της Αρχής της Ισοδυναμίας Ε. Καπότης, Π. Τσάκωνας, Γ. Καλκάνης |
|
Εφαρμογή και Αξιολόγηση Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας στο περιεχομένου της Νανοεπιστήμης - Νανοτεχνολογίας στο Δημοτικό Σχολείο Γ. Πέικος, Α. Σπύρτου, Λ. Μάνου |
|
Διερεύνηση της ένταξης των αλλαγών ιδιοτήτων των υλικών σωμάτων : Επίπεδο νανοκλίμακας στο Γυμνάσιο Μ. Τσέτσερη, Κ. Σάλτα, Δ. Σταύρου |
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ2 Α |
ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ 6Β
|
|
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ Φ.Ε. (Ι V ) Προεδρείο: Ντ. Γαλανοπούλου, Χ. Τζουγκράκη |
||
Η χρήση οπτικών - αναλυτικών στρατηγικών κατά την επίλυση προβλημάτων οργανικής χημείας από μαθητές. φοιτητές και εκπαιδευτικούς Μ. Βλαχολιά, Στ. Βοσνιάδου, Κ. Σάλτα, Π. Ρούσσος, Σ. Καζή, Μ. Σιγάλας, Χ. Τζουγκράκη |
||
Φοιτητές και Φοιτήτριες εκπαιδευόμενοι στη Διδακτική της Φυσικής, σχεδιάζουν Φύλλα Εργασίας, ακολουθώντας το πρότυπο της συνεχούς διερεύνησης Α. Μολοχίδης, Ε. Χατζηκρανιώτης |
||
Διαθεματική προσέγγιση της διδασκαλίας των βιομορίων στη Γ’ Γυμνασίου Γ. Χουλιάρα, Ντ. Γαλανοπούλου |
||
Ο Επιστημονικός Γραμματισμός φοιτητών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Ιωαννίνων ως συνάρτηση των Εναλλακτικών Ιδεών τους σε έννοιες της Μηχανικής Ε. Κίτσιου, Κ. Κώτσης |
||
Η κατανόηση του "ατόμου" από φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων Χ. Αναστασιάδη, Ε. Μαυρικάκη |
||
Ομοιοπολικός δεσμός. Παρανοήσεις και αποφυγή αυτών μέσω της μεθοδολογίας CLIL |
||
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ2 Β |
ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ 6Γ
|
|
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ Φ.Ε. (V) Προεδρείο: Λ. Αντώνογλου,M. Σκουμιός |
||
Μια επιστημολογική ανάλυση των πειραματικών σχεδιασμών μαθητών στο πλαίσιο της επιστημονικής διερεύνησης Μ. Καλλέρη, Δ. Ψύλλος, Β. Τσελφές |
||
Πώς ένα εργαλείο διατύπωση υποθέσεων και ένα εργαλείο σχεδιασμού πειραμάτων επηρεάζουν την επίδοση των μαθητών καθώς εργάζονται σε ένα εργασιακό χώρο διερώτησης Ε. Παντελή, Ν. Ξενοφώντος, Ζ. Ζαχαρία |
||
Η ανάπτυξη επιστημονικών πρακτικών σε μαθητές της Β τάξης του Δημοτικού: Η περίπτωση της σχεδίασης έρευνας Κ. Σακελλάρη, Μ. Σκουμιός |
||
Η χρήση "εργαλείων” και μεθόδων διδασκαλίας από εκπαιδευτικούς ΠΕ04 στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση Ζ. Βαθάκου, Ε. Μαυρικάκη, Ι. Παπασιδέρη |
||
Η γραπτή ανατροφοδότηση ως μέσο διαμορφωτικής αξιολόγησης Ε. Ηρακλέους, Μ. Λιβίτζιης, Ν. Παπαδούρης, Κ. Κωνσταντίνου |
||
|
ΑΙΘΟΥΣΑ 1 |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6Α
|
Μαθαίνοντας για τους σεισμούς: Δραστηριότητες και διδακτικές πρακτικές για τη μελέτη σεισμολογικών φαινομένων Υ. Παύλου, Μ. Παπαευριπίδου, Ζ. Ζαχαρία, Γ. Μαυρομανολάκης |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ 2 |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6Β
|
Ιστορικά πειράματα στη διδασκαλία της βιολογίας Κ. Βενέτης, Μ. Τσίγκρης |
|
ΑΙΘΟΥΣΑ 4 |
ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ (ΠΟΣΤΕΡ)
|
ΣΥΝΕΔΡΙΑ 2 Προεδρείο:Κ. Κώτσης, Δ. Σταμοβλάσης |
|
Στάση των φοιτητών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης ως προς τις Φυσικές Επιστήμες Ε. Κίτσιου, Κ. Κώτσης |
|
Αναπαραστάσεις των ουράνιων σωμάτων στο κείμενο παραμυθιών Δ. Καζαντζίδου, Κ. Κώτσης |
|
Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα HYPATIA – Εκπαίδευση εφήβων στις επιστήμες STEM με τρόπο ισότιμο προς τα δύο φύλα Μ. Καρνέζου, Ε. Μπάλλα |
|
Αντιλήψεις σε θέματα εφαρμογών σύγχρονης βιολογίας. Μια ποιοτική μελέτη μαθητών λυκείου Χ. Σταματάκη, Α. Τσουτσουδάκης |
|
Αξιοποιώντας τις ΤΠΕ για τον σχεδιασμό μιας κοινής προσέγγισης εννοιών μαθηματικών και χημείας για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση Β. Γκίτζια, Δ. Διαμαντίδης |
|
Οι αναλογίες σε πανεπιστημιακά συγγράμματα της Φυσικής Η. Χαριτωνίδης, Κ. Κώτσης, Ε. Τσιούρη |
|
Επιστημολογικές πεποιθήσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη μάθηση και τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών Γ. Στύλος, Κ. Κώτσης |
|
Μεταβολή των πρακτικών που προτίθενται να εφαρμόσουν μελλοντικοί εκπαιδευτικοί στη διδασκαλία της Φυσικής Γ. Στύλος, Κ. Κώτσης, Α. Γκουλγκούτη |
|
Διαφορές στις επιδόσεις αγοριών και κοριτσιών: Μια μετα-ανάλυση Χ. Σταβάρα, Δ. Σταμοβλάσης |
|
Ψηφιακή καταγραφή μαθημάτων μέσω του διαδραστικού πίνακα για το μάθημα των φυσικών στο δημοτικό σχολείο. Μια πρόταση εκπαιδευτικής αξιοποίησης του διαμοιρασμού ψηφιακών αρχείων μαθητών και εκπαιδευτικών Κ. Μιτζήθρας, Γ. Καλκάνης |
Οι απόψεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη χρήση των πολλαπλών χημικών αναπαραστάσεων στα σχολικά βιβλία Χημείας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σ. Κασιάρα, Λ. Αντώνογλου, Μ. Σιγάλας |
Χορηγοί |
|||
---|---|---|---|
Η ΑΝΕΚ LINES και BLUE STAR FERRIES προσφέρουν 50% έκπτωση για τη μετακίνηση των συνέδρων. Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε στο mail του συνεδρίου: synedrio2017@enephet.gr |
Η MINOAN LINES προσφέρουν 50% έκπτωση για τη μετακίνηση των συνέδρων. Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε στο mail του συνεδρίου: synedrio2017@enephet.gr |
||